Doorgaan naar hoofdcontent

Amore Spencer

Heb jij dat ook? Dat je in de winkel staat te kijken naar een gehaakt of gebreid item en denkt, dat kan ik zelf en misschien nog wel mooier? Precies dat dacht ik toen jongste in de winkel een spencer zag die ze graag wilde hebben. Op dat moment slikte ik mijn gedachte even in, ik vind het belangrijk dat zij de ruimte krijgt om haar eigen stijl te ontdekken. 

Toen het spencertje een aantal keren was gedragen, liet ik vallen dat ik ook wel zo'n spencer wilde maken. En als ze 'm niet mooi zou vinden, dat ze 'm dan echt niet zou hoeven dragen. We doken samen in mijn wolvoorraad en kozen voor een paar mooie bolletjes gerecycled garen van Borgo de Pazzi. De kleur en de gedachte van het recyclen van materialen sprak jongste wel aan.

Vol enthousiasme ging ik aan de slag met mijn rondbreinaalden. Een lekker eenvoudig rechttoe rechtaan patroon moest het worden. Ik gebruikte een dubbele draad en een wat grotere maat breinaalden, zodat het breiwerk lekker losjes zou worden en een beetje grof.


Ik breide de spencer van onder naar boven, eerst rondom en vanaf de armsgaten heen en weer. In eerste instantie had ik bedacht dat ik aan de onderkant een boord wilde breien, maar ik vond het omkrullende randje zo leuk dat ik ik besloot het zo te laten.

Jongste vond de spencer leuk en wilde wel even als paspop fungeren voor wat foto's. En ook daarna bleef het truitje aan. Want wat staat het haar leuk! 

Wil je ook zo'n leuke spencer breien? Aarzel dan vooral niet als je nog een onervaren brei(st)er bent, want dit patroon is zo eenvoudig, ideaal voor een beginner!

PATROON AMORE SPENCER (PDF)



Reacties

  1. Super leuk!! Binnenkort kijk ik weer even naar je patroon, want ik heb er eentje, maar wil er nog graag eentje bij. Zo handig in dit overgangsweer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel herkenbaar ... zowel dat "dat kan ik zelf misschien ook wel" als je kinderen hun eigen stijl willen laten ontdekken.
    Heel mooi deze spencer. Leuk modelletje en prachtig garen. Dank voor het patroon!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt