Doorgaan naar hoofdcontent

Antimacassar XL

Drie jaar geleden is het al weer, dat ik voor ontwerper Ruben van Megen een Antimakassar mocht haken, die hij vervolgens goot in brons en verwerkte in zijn bronzen stoel Antimacassar III. En wat was het gaaf om het eindresultaat uiteindelijk te zien op de Dutch Design Week. De afgelopen jaren heeft mijn haakhobby mij al veel moois gebracht, maar dit is toch nog steeds het meest bijzondere project waaraan ik ooit mocht meewerken. 
Te gek vond ik het dan ook dat Ruben mij eind vorig jaar vroeg om 18 grotere antimakassars te haken. Superleuk, maar ik kreeg het er ook even benauwd van. 18 stuks, dat was wel veel in mijn eentje. En zoveel keer hetzelfde project haken, dat is eigenlijk helemaal niets voor mij. Met mijzelf heb ik de regel afgesproken dat ik alleen maar projecten aanneem die te overzien te zijn en waar ik plezier in heb.

Ik sliep er een paar nachtjes over, maar kon het toch niet loslaten. Ik stapte in de auto en reed naar Saskia (By Philon) in Berkel-Enschot en vroeg haar om met mij samen te werken. In het verleden werkten we al vaker samen, maar nog niet eerder op deze manier. Saskia was enthousiast en ook Anneke van Hartedeeltjes, die ik nog kende van het Creatief Café van Gittepetit dat voorheen in het pand van By Philon gevestigd was. 

Drie ontwerpen werkte ik uit, waarvan één die gebaseerd was op de oorspronkelijke antimakassar. En ook Saskia maakte een patroon. Met zijn drietjes toverden we in korte tijd 18 antimakassars van onze haaknaald.

foto's: Ruben van Megen

Deze keer werden de antimakassars niet in brons gegoten, maar verwerkt in een tafelblad.

foto: Ruben van Megen

Het eindresultaat kun je bewonderen in cultureel centrum 't Gasthoês in Horst aan de Maas.

foto's: 't Gasthoês

Reacties

  1. Oh, wat bijzonder weer, Daphne. En heel erg leuk. Ook fijn om samen te werken met andere haaksters.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat bijzonder zeg Daphne. Echt super gaaf. En leuk dat je met andere haaksters kon samenwerken. Heel tof.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zoooooo, dit is echt TE gek zeg!
    Wat gaaf dat de ontwerper weer bij jou uitkwam en wat zien de tafels er mooi uit.
    Ik denk dat ik dit nog leuker vind dan de stoel, wauw😍.
    Wat zal jij trots zijn en terecht!!
    Het tafelblad is sowieso heel mooi, in deze kleuren.
    Wat leuk dat jij aan zijn mooi project mee mocht werken. Lekker genieten en bedankt dat je met ons dit project wilde delen.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dit is echt heel bijzonder! Fijn om samen met anderen hieraan te werken.
    Prachtig resultaat. Zo'n uniek project!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh, dat weet ik nog Daphne! Wat gaaf hoe dat heeft uitgepakt. Ziet er super uit. Daar mag je met recht heel trots op zijn.
    (En lief dat je mij nog even noemt.😘)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super tof, wat bijzonder leuk en zo mooi gemaakt! Fijn van genieten! Liefs,

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt