Doorgaan naar hoofdcontent

Happy Alpaca Trui

Onze twee pubers kunnen tegenwoordig allebei goed shoppen voor hun eigen garderobe. Oudste bleek al op jonge leeftijd een fashionista, jongste heeft het afgelopen jaar ook een leuke, eigen smaak ontwikkeld. Ik vind het dan ook erg leuk om met beide te shoppen en te zien wat ze allemaal uit de kledingrekken vissen. Soms zit er ook best iets verrassends tussen, des te leuker om dan bij het passen te ontdekken dat het dan ook leuk staat.

Ons dorp heeft echt een aantal leuke kledingwinkels, van maatje XS voor onze oudste tot maatje plus voor mijzelf. Tijdens een van onze shopsessies zag ik een hele toffe trui in de rekken hangen, zo een waarbij ik meteen zin kreeg om er zelf één te breien. De trui werd gepast, maar niet gekocht. Wel gingen er een paar mooie broeken mee naar huis, waarop de trui mooi zou staan.

Thuis gekomen dook ik in het boek Happy Handmade Fashion, waarin ik een heel eenvoudig patroon vond voor zo'n toffe trui.

Ik besloot om niet te bezuinigen op het garen en kocht de 6 bollen Lang Yarns Alpaca Superlight die in het boek stonden. Ik moest nog wel terug naar de winkel om 2 extra bollen te kopen, want met 6 redde ik het niet. 

Voor het voor- en achterpand zette ik minder steken op, voor onze kids mocht het best wat smaller. En omdat ik best strak brei nam ik rondbreinaald 7.0 in plaats van 6.0.

Wat een heerlijk project was het om aan te werken, alleen al door het superzachte garen dat zo lekker werkt en aanvoelt.

De laatste week vroeg jongste steeds vaker of de trui al af was. Want ze wilde 'm graag aan! Ik zette even een eindsprint in en maakte 'm snel af. En de dag erna ging ie meteen aan. 

De trui heeft wel één nadeel. Als je 'm aan hebt, word je de hele dag geknuffeld. 

Reacties

  1. Wat een ontzettend gave trui Daphne. Wauw. Staat je dochter erg mooi. Goed gekozen dus. Heerlijk. Haha. hele dag geknuffeld, lekker zacht natuurlijk.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is 'ie moooooi!

    Dat boek heb ik ook. Onze dochter heeft ook al wel eens verlekkerd naar die mooie trui gekeken. Het is er nog niet van gekomen. Wie weet ... M'n moeder breidde uit dit boek wel een vest voor mij. (Ik brei niet zo snel. Als ik zelf was gaan breien, had ik het vest nog lang niet aan gekund ;-))

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt