Doorgaan naar hoofdcontent

Prato Pijl Sjaal

Op 8 en 9 augustus a.s. is er een Summer Special van de Knit & Knot beurs in de Koepelhal in Tilburg. Eigenlijk ga ik hier altijd naar toe, deze keer kan ik helaas niet. Jammer, want na al die jaren had ik er wel weer zin in! Het is altijd leuk om lekker rond te neuzen en te shoppen en veel bekenden te treffen.

Saskia van By Philon zal er wel weer zijn met haar pop up winkel. Speciaal voor deze gelegenheid ontwierp ik een nieuwe sjaal: de Prato Pijl Sjaal. 


De sjaal is gehaakt met Prato Merino garen van het merk Golden Fleece Yarns. Een mooie merinowol die verkrijgbaar is in meer dan twintig kleuren. Ik koos voor de kleuren Aqua Blue, Cranberry Red, Deep Blue, Hazel Brown, Navy Blue en Mocca Brown. Maar er zijn natuurlijk veel meer toffe combinaties te maken. Dit kun je zien bij de stand van By Philon op de Knit & Knot beurs.
Zoals de naam van de sjaal al verraadt heeft deze de vorm van een pijl. Wat de sjaal bijzonder maakt is de opening, waardoor je het uiteinde van de sjaal kunt steken en deze perfect over je schouder blijft slaan. Zo oogt ie nonchalant, maar blijft ie goed zitten. 

Het patroon ontwierp ik exclusief voor By Philon, het is dus alleen bij haar verkrijgbaar. Koop je het benodigde garen, op de beurs, in de winkel of via een bestelling, dan krijg je het patroon erbij.

Tijdens de Online Handwerk Club #122 van Charlingual laat Saskia mijn sjaal en die van haar zien én vertelt ze hoe je twee kaartjes kunt winnen voor de Knit & Knot beurs.

Mocht je op 8 of 9 augustus naar Tilburg gaan, dan wens ik je heel veel plezier. Ik hoop er de volgende editie weer bij te zijn.

Reacties

  1. Goedemiddag, heb in Tilburg patroon plus garen gekocht, maar komt niet overheen. Mijn sjaal is 10 cm breder, ben nu aan 2e bol bezig, maar ben nog niet bij splitsing

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Klopt het dat je ook contact hebt gehad met Saskia? Kom je er met haar aanwijzingen nog steeds niet goed uit en wordt de sjaal nog steeds te breed? Heb je ook al een kleinere haaknaald geprobeerd? (Al denk ik dat je dan helemaal goed uitkomt gezien het grote verschil) Stuur mij dan even een mailtje via het tabblad contact. Ik kan dan met jou kijken of we het patroon zodanig kunnen aanpassen dat je wel goed uitkomt.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas