Doorgaan naar hoofdcontent

Cloud Cardigan #2

Eindelijk is ie klaar, de tweede Cloud Cardigan. Vorig voorjaar breide ik een roze exemplaar voor onze oudste. Deze is inmiddels al zo vaak gedragen, ze wilde er nóg wel een. Maar ook jongste had haar oog op dit vest laten vallen. Al jaren had ik twee mooie groene strengen Manos del Uruguay Marina liggen waar ik iets mee wilde doen. Ik kocht er 4 donkergroene bollen Lang Yarns Alpaca Superlight bij.

Met 2 draden Marina en 1 draad Alpaca Superlight tegelijk ging ik enthousiast aan de slag. Ik telde alleen niet goed bij het opzetten van de steken voor het achterpand, met als gevolg dat ik er na een hele tijd achter kwam dat ik 10 steken te weinig had opgezet. Uithalen, daar had ik geen zin in. Ik gokte erop dat het vest breed genoeg zou zijn. Voor de zekerheid minderde ik niet voor de boord, dan maar een recht model. Ook besloot ik de mouwen 10 toeren langer te maken ter compensatie. Ook de breedte van de voorpanden moest worden aangepast. En nu maar hopen dat het model en de pasvorm nog enigszins zouden kloppen... Ik legde alles netjes vast in mijn handwerkboek.

Zoals mij wel vaker gebeurt bij het breien van truien en vesten, sloeg mijn enthousiasme bij de mouwen om in verveling. Een paar dagen voor kerst informeerde jongste subtiel naar de voortgang van het vest. Ze zou het graag aan willen naar de kerst viering op school. Deze informatie motiveerde mij om het vest weer op te pakken en er keihard aan te werken. De mouwen vlogen van de naalden. Totdat ik een fout maakte bij mijn eerste boord en het breiwerk moest gaan uithalen. Voorzichtig vertelde ik jongste dat het vest in kerstboomkleur helaas niet af zou zijn op de dag van de kerstviering. Geen probleem, ze had van oudste al een rood-wit gestreept truitje geleend en ging als zuurstok. :-)

Op mijn eerste vrije woensdag na nieuwjaar ging ik er even goed voor zitten. Het uithalen van breiwerk vind ik nog steeds spannend en ik moet hier echt even de rust voor nemen. Eenmaal uitgehaald vlogen de boorden van de naalden en niet veel later was het vest af. En het past jongste als gegoten.

Reacties

  1. Een vest met een verhaal, maar wat is het ontzettend mooi.
    En je hebt gelijk, het zit als gegoten.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je geduld en doorzettingsvermogen werden flink op de proef gesteld ... Het is een prachtig vest geworden. Mooi met deze combinatie van garens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel mooi gebreid, hoor!
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ja, soms heb je dat hè, eenmaal een foutje, steeds een foutje. Maar het eindresultaat is mooi gelukkig, en het past.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas