Doorgaan naar hoofdcontent

Cloud Cardigan

Onze oudste is dol op shoppen en op leuke kleding. In de winkel zagen we een fluffy en zacht, gebreid vest. Deze wilde ze ook wel één. Het vest kopen vond ik een beetje zonde, als ik er zelf ook één kon breien. 

Met oudste ging ik op zoek naar een geschikt patroon en garen. Onze keuze viel op de Cloud Cardigan van Manon van Petit Petite voor Yarn and Colors. Dochter is dol op roze en koos voor zacht roze bolletjes Yarn and Colors Elegant. Ik kocht 12 bollen en breide het vest met 3 draden tegelijk (in plaats van de 4 volgens het patroon) en rondbreinaalden 8.0.

Dochter had gelezen dat het vest in een mum van tijd klaar zou zijn, dus de verwachtingen waren hooggespannen. Ik begon enthousiast, maar in de loop der tijd was mijn zin een beetje weg en bleef het vest, onafgemaakt, toch wat langer liggen.

Inmiddels was ze druk bezig met het leren voor haar eindexamens, elke dag reserveerde ze een studiecabine in de Lochal in Tilburg, en dan leek het haar fijn om dit lekker zachte vestje tijdens het studeren te dragen. Een goede reden om het vestje nu toch echt af te maken, vond ik. Eigenlijk was het helemaal niet zoveel werk meer en ook het aan elkaar maken van de onderdelen ging lekker vlot.

Eenmaal af ging het vestje meteen aan. En ook daarna is het vestje al vaak gedragen. Het staat haar super!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas