Doorgaan naar hoofdcontent

Primavera Flower Tas

De zomervakantie is hier nu ook echt voorbij. Jongste begon woensdag weer en oudste startte afgelopen maandag met haar nieuwe studie. Onze twee weekjes weg naar Frankrijk en Zwitserland lijken al weer lang geleden met alle hectiek van de weken erna. Oudste is nog steeds heel hard op zoek naar een kamer in Leiden, ze doorliep de introductieweek én twee weken KMT (kennismakingstijd) bij een studentenvereniging. In de tussentijd werd ze ook nog 18 en haalde ze haar rijbewijs. Het was veel en chaotisch. Daarnaast zijn mijn ouders aan het verhuizen, het ouderlijk huis is verkocht en paps en mams zijn inmiddels over naar een tijdelijk onderkomen totdat de bouw van het nieuwe appartement klaar is. Ik ben haast weer aan vakantie toe, haha.

Gelukkig was er ook veel tijd om te haken. Ik had bedacht om deze vakantie alleen maar granny squares te haken. Lekker overzichtelijk en zo fijn om te doen. De kids wilden graag tassen in hun favoriete kleuren, dus er ging een grote tas vol kleurtjes mee. Vlak voor de vakantie was ik al met een tas begonnen. Tijdens de heenreis was ik al een heel eind en tijdens een van de eerste dagen in de Elzas was de tas al af.

Voor de granny squares vond ik een tof patroon bij Dada's Place, het patroon van de Primavera Flowers Granny Square. Zo leuk, dat bloemetje met wat reliëf erin.

Zoals ik al zei vloog de tas van mijn haaknaald. De granny squares haakte ik 'as you go' aan elkaar, wat er altijd netjes uitziet en ook nog eens lekker snel gaat. Voor de tas (13 squares + hengsels) gebruikte ik 1 bol Gold, 1 bol Old Pink, 2 bollen Eucalyptus en 3 bollen Ecru van mijn favoriete Yarn and Colors Epic.


Ik was erg tevreden met het resultaat en had direct zin om aan de slag te gaan met de volgende tas.

Reacties

  1. Wat een leuke, mooie tas.
    Daar kunnen de meiden mooi mee shinnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige tas! Heeft u hiervan een patroon?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Alleen van de granny square heb ik een patroon, in link staat hierboven. Van de tas is geen patroon.

      Verwijderen
  3. Dit berichtje had ik even gemist ... Goed gevulde weken, zo te lezen. Tijd maken om een stukje te haken is dan zo belangrijk. Geeft weer energie om mee verder te gaan.
    Heel mooie tas! Wat een leuke granny is dit.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mag ik vragen met welke maat haaknaald deze is gemaakt?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Als ik tassen haak met Epic, dan gebruik ik meestal haaknaald 4.0 of 4.5. Deze haakte ik met 4.5.

      Verwijderen
    2. Het is een prachtige tas en bedankt voor de snelle reactie!

      Verwijderen
  5. Schitterende tas. Ik probeer hem na te maken maar kun je me een tip geven voor het hengsel. Ik zie niet goed hoe je dat voor elkaar gekregen hebt. Alvast bedankt

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hele mooie tas. Ook ik ben benieuwd hoe je de hengsels hebt gemaakt. Alvast bedankt.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het uiteindelijke formaat van deze tas?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas