Doorgaan naar hoofdcontent

Granny Square Crop Top

Eindelijk is het zomervakantie. Ik kan wel zeggen dat ik er meer dan ooit aan toe ben. Er gebeurde van alles, er waren veel veranderingen en zorgen en op het werk is het drukker dan ooit. Het voelt fijn om even de pauzeknop in te drukken.

Oudste ging dit jaar studeren en op kamers, na een intensieve zoektocht vond ze een kamer in een heel fijn huis en werd ze de zelfstandige student die ze zo graag wilde zijn en ze bouwde een heel leuk leven op in Leiden. Afgelopen week verhuisden we haar spullen voor een maandje naar huis, volgende maand trekt ze in een mooie, vaste kamer in een ander fijn studentenhuis in het hart van de stad. Hoewel ik erg geniet van al haar verhalen over haar leven daar, geniet ik er ook weer even heel erg van dat ze nu veel thuis is. Ze brengt altijd veel gezelligheid met zich mee.

Op kamers gaan betekent ook dat je heel bewust bezig moet zijn met je inkomsten en uitgaven. En hoe handig is het dan, als je veel van leuke kleding en accessoires houdt, dat je moeder graag nieuwe items voor je haakt of breit. Ik heb het geweten, het afgelopen jaar, haha. Maar zonder gekheid, het is natuurlijk te leuk om te zien hoe graag ze de gehaakte en gebreide kleding en tassen draagt!

Zo wilde ze nu wel een gehaakt topje. Ik kocht bolletjes katoen bij Sostrene Grene en zocht naar een leuk patroon. De juiste inspiratie vond ik in het patroon van de Woodstock Weekend top van Drops Design. Om het tot een aansluitend topje te maken in de gewenste afmetingen moest ik wel op een aantal punten afwijken van het patroon en moest het topje in de tussentijd vaak gepast worden.

Inmiddels is het topje helemaal naar wens en te leuk om te dragen op een mooie jeans op een warme zomerdag.

Met de wensenlijst die er nog ligt kan ik deze zomer wel vooruit. Na de vakantie heb ik vast weer een heleboel om te laten zien!

Ik wens je een fijne zomer!

Reacties

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas