Doorgaan naar hoofdcontent

Plussize vest

Al een hele tijd geleden, bijna twee jaar, schreef ik op mijn blog dat ik graag een vest voor mezelf wilde haken. Voor jongste had ik er al een gebreid en een gehaakt, maar om er een voor mezelf te haken, dat vond ik wel wat lastig. Ik heb niet echt een standaard kledingmaat en dat maakt het best moeilijk om een geschikt patroon te vinden. In de loop der tijd verzamelde ik een heleboel patronen voor vesten, maar er een haken, daar begon ik toch maar niet aan.

Op een maandagmiddag was ik met jongste bij de muziekschool voor haar vioolles en daarna deden we een rondje door de bibliotheek, die gevestigd is in hetzelfde gebouw. Terwijl jongste aan het snuffelen was, keek ik even bij de haakboeken. Het aanbod viel me niet tegen, er stond een aardige verzameling leuke boeken, waaronder ook byClaire Fashion. Het easy peasy vest had ik al vaker voorbij zien komen en ik besloot het boek te lenen.


Vol enthousiasme ging ik aan de slag met het vest. Ik gebruikte maar niet te duur garen deze eerste keer, eerst maar eens kijken hoe het zou worden.


Net zoals me wel vaker gebeurt bij grote projecten, sloop de verveling erin en was ik blij dat ik klaar was. Ik legde het vest uit op de grond en... ontdekte dat ik de laatste mouw veel te kort had gemaakt. Het vest verdween met het boek in de hoek om daar vervolgens weken te blijven liggen. Ik verlengde het boek een keer, en nog een keer, en nog een keer. Het werd januari. Omdat ik me had voorgenomen om mijn vele UFO's maar eens af te ronden, kwam ook het vest uit te hoek. Ik trok de mouw uit en begon opnieuw. Eigenlijk was dat niet eens zo heel veel werk. Ik haakte de voor- en achterkant aan elkaar en ontdekte dat er aan de voorkant nog best wel wat rijtjes bij hadden gemogen. Van daaruit haakte ik er nog een paar rijen stokjes bij, in de nek maakte ik er vasten van.


En toen was ie klaar, mijn zelfgemaakte plussize vest. En lekker dat ie zit!

Reacties

  1. Ik vind het ook erg leuk staan, zo met een (korter) jurkje eronder. En een vest is altijd goed, maar wel een hele haak-klus. Je bent vast blij dat je hebt doorgezet. En van hieruit kun je verdere aanpassingen maken voor een nieuw project.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    wat een mooi vest. Leuke kleur. Staat je heel mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat er n prachtig vest en wat een mooie kleur gebruikte je ervoor.
    Het was misschien een klus, maar wees blij dat je door ging, want het staat je heel erg mooi.
    Lekker om nu te dragen, maar straks in het voorjaar, of najaar, als jas-vest ook heerlijk om aan te trekken.
    Ik vind het erg moedig dat je door ging, je gaat hier een hoop plezier van hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ziet er echt heel mooi uit.
    En ja, af en toe wat opzij leggen en de draad later weer opnemen, kan wonderen doen.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Een hele klus, maar het resultaat is prachtig. Goed dat je het project toch hebt afgemaakt.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi vest. Het staat je heel goed.
    Knap dat je dapper doorgezet hebt. Een mooi vest rijker.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Geweldig en echt een prachtig vest! Fijne avond! Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon