Doorgaan naar hoofdcontent

Bee Happy Bag

Een tijdje geleden vertelde Jessica Kouwenhoven mij in het geheim dat zij een boek zou gaan uitbrengen. Superenthousiast was ik, want wat maakt zij gave en originele dingen. Vol bewondering kijk ik altijd naar de foto's van haar zelfgemaakte haaknaalden en haar met natuurlijke materialen geverfde wolletjes op Instagram, waar zij bekend is onder de naam Studio Forest Friends. Hoe leuk zou het zijn om dit zelf eens te proberen. En laat dit nou precies datgene zijn waar haar boek over gaat.

Volgens Jessica is het verven van garens helemaal niet zo ingewikkeld als het lijkt. Dit kan namelijk met bijna alle mooie lichte wol, als je maar goed het stappenplan volgt wat ze beschrijft in haar boek. Ditzelfde geldt voor de haaknaalden, want, zo vertelt ze, als zij het kan, dan kan jij het ook. Met haar boek wil ze laten zien dat het leuk is om jezelf uit te dagen  in dit soort creatieve processen, waarvan elke uitkomst tof is.


Toen Jessica me dus een tijd geleden vertelde over het boek waar ze mee bezig was en me vroeg of ik een haakpatroon uit het boek wilde testhaken, kon ik daar natuurlijk geen nee tegen zeggen! De Bee Happy Bag mocht ik haken met Borgo de Pazzi Tweed. Met dit patroon wil Jessica de bij in de picture zetten.

Is het geen leukerd?


In het boek Handmade vind je tutorials over hoe je zelf haak-, brei- en borduurnaalden kunt maken, garens kunt verven, haak- en breipatronen, lekkere recepten en leuke andere diy's in natuurlijke sfeer. Bovendien is het een heerlijk boek om in te lezen en te kijken naar de prachtige foto's. Een uniek boek en dus een absolute aanrader!


Ik heb al zo veel zin om al dit leuks te gaan uitproberen! Het boodschappenlijstje is al gemaakt, de eerste eikeltjes geraapt en avocadoschillen gedroogd. Wordt vervolgd...

Reacties

  1. Hey Daphne,
    Ik ben heel benieuwd hoe dat gaat, garen verven. Ik heb het boek al heel vaak voorbij zien komen op instagram. Ik weet nog niet of garen verven echt iets voor mij is haha. Ik ben zeer benieuwd naar jou bevindingen.
    Fijne zaterdag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hij is echt heel mooi. Oh, en het boek....nog veel mooier. Ik heb Jessica net ontmoet op de haak- en breidagen in Zwolle, wat een leuke vrouw!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel leuk gedaan!Fijn weekend, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik vind je ‘bee’-tas heel leuk geworden. Ik heb haar boek ook liggen en vind het vooral heel inspirerend om ermee aan de slag te gaan.
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dit is nou echt iets voor jou!!
    Hou ons op de hoogte hoor, spannend, maar erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het boek staat op mijn wensenlijstje. Al zo veel leuks over gehoord.
    Jouw tasje is prachtig! Mooi patroon, mooie kleur.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke tas, zeg. Het boek zag ik ook al op een ander blog, lijkt me erg leuk. Maar om nou zelf mijn garen te verven? Ik verf wel graag stof, wie weet komt het nog wel eens van.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf, wat een leuk boek! Die gaat op m'n verlanglijstje.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. I like your blog,I sincerely hope that your blog a rapid increase in
    traffic density,which help promote your blog and we hope that your blog is being updated.
    uplay365

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon