Doorgaan naar hoofdcontent

O Dennenboom 2.0

Nog nooit begon ik zo vroeg met het haken van kerstitems als dit jaar. Oktober was het, het moet niet gekker worden. :-)
In de aanloop naar Knit & Knot las ik namelijk over de Christmas Give Away actie van Aan de haak. Doel van deze actie is het vullen van een grote kerstboom met amigurumi's, die in de tweede week van december in het Emma Kinderziekenhuis komt te staan. Hier wilde ik graag mijn bijdrage aan leveren met een paar hangers Ă©n een nieuw patroontje.


In een ver verleden, ergens in 2014, deelde ik het patroontje van een simpele dennenboom. Dit jaar stofte ik het patroontje wat af en maakt er een 2D versie van.

Bij Knit & Knot hing ik er een paar in de boom, die inmiddels al goed gevuld was!


Wil je ook nog een bijdrage leveren aan dit mooie project? Dat kan nog tot 6 december! Lees hier even verder voor meer informatie.

PATROON DENNENBOOM (2D)

Nodig:
Katoen groen
Katoen bruin
Haaknaald 3.0
Stopnaald
Stukje touw
Beetje vulmateriaal

Begin met bruin, haak 5 l.

1. 1 v in elke vaste vanaf de 2e losse vanaf de haaknaald, 1 keerlosse.

2 - 3. 1 v in elke vaste, 1 keerlosse.

4. 1 v in elke vaste, hecht af en werk de draadjes netjes weg.

Begin met groen, haak 2 l.

1. 2 v in de 2e losse vanaf de haaknaald, 1 keerlosse.

2. 1 v in de 1e vaste, 2 v in de 2e vaste, 1 keerlosse.

3 - 11. 1 v in elke vaste, 2 v in de laatste vaste, 1 keerlosse.

*1 l, ga de hoek om en haak in elke rij 1 v*, herhaal *_*, ga de hoek om, 1 hv in de 1e vaste, hecht af en werk de draadjes netjes weg.

Haak nog eenzelfde driehoek, maar hecht niet af.


Leg de driehoekjes met de achterkanten op elkaar en leg er het bruine rechthoekje tussen met de laatste rij van de driehoekjes af. Je gaat nu de groene delen aan elkaar haken met 1 hv in elke steek, je haakt het bruine gedeelte meteen mee. Doe er voor je het boompje helemaal sluit een beetje vulmateriaal tussen.

Je kunt het patroon ook hier downloaden:

Reacties

  1. Hey Daphne,
    Wat een leuke kerstboompjes. Ik begin altijd te laat met kersthaaksels, en elk jaar denk ik, volgend jaar begin ik op tijd. zucht. haha. Leuk gemaakt allemaal.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze zijn weer heel leuk. En dat initiatief van die gevulde kerstboom voor een kinderziekenhuis ook trouwens.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Schattige boompjes. Die staan vast mooi in de kerstboom. Fijn om iets te haken voor dit goede doel. Zo wordt het voor de kinderen in het ziekenhuis toch een beetje gezellig.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh oh, wat ontzettend leuk.
    Ik heb al een hele poos geen haaknaald aangeraakt, maar ga binnenkort weer eens beginnen.
    Deze boompjes zijn natuurlijk uitermate geschikt hiervoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Zo leuk, je kerstboompjes!
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettend lieve kerstboompjes zijn dit.
    Je levert een mooie bijdrage aan het goede doel!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Daphne wat leuk en Wat een lief boompje, ook weer om enthousiast van te worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Super leuk patroontje om een klein weggeef cadeautje te haken.
    Bedankt !

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas