Doorgaan naar hoofdcontent

Mandje Ovaal - L

Het patroon van het gehaakte Mandje is tot nu toe echt een van mijn meest bekeken en gehaakte items op mijn blog. Zelf haakte ik ´m ook al vaak, vooral op verzoek, in allerlei kleuren. Nadat ik voor een vriendin drie mandjes had gehaakt voor op de vensterbank in de badkamer, vroeg ze me of ik er ook één kon haken in een langwerpige vorm, die op dezelfde vensterbank kon staan en waar ze haar mascara´s en andere make-up spulletjes in zou kunnen doen. Het leukst zou het zijn als dit mandje leuk zou matchen met de ronde mandjes. En als het mandje ook een omslag zou hebben. Ik moest het even laten bezinken.


De bolletjes haalde ik wel meteen in huis, deze bleven een paar weken geduldig liggen. Tot het moment dat opeens het idee kwam. Ik weet inmiddels dat ik dit niet kan forceren, soms forceer ik tegen beter weten in, maar dat kost me dan zoveel energie dat het ten koste gaat van het plezier. Deze keer had ik geduld en kwam het idee dus vanzelf.

Ik vind 'm leuk, niet alleen voor mascara's, maar ook als pennenbakje of als haaknaaldenmandje... En er zijn vast nog veel meer spulletjes die je erin kwijt kan.

PATROON MANDJE OVAAL - L

Afmetingen: circa 20 x 8 cm

Nodig:
2 bollen Yarn and Colors Epic Birch
haaknaald 4.0
stopnaald 
stekenmarkeerder

Start met een ketting van 25 lossen.

1. 2 v in de 2e losse, 22 x 1 v, 4 v in de laatste losse, haak verder aan de onderkant, 22 x 1 v, 2 v in de laatste losse. (52)

Sluit de ronde niet, maar haak bij elke nieuwe ronde gewoon verder op de vorige ronde.

2. 2 x 2 v, 22 x 1 v, 4 x 2 v, 22 x 1 v, 2 x 2 v. (60)

3. 3 x 2 v, 24 x 1 v, 6 x 2 v, 24 x 1 v, 3 x 2 v. (72)

4. 3 x 2 v, 30 x 1 v, 6 x 2 v, 30 x 1 v, 3 x 2 v. (84)

5. 84 v.

6. 8 x 1 v, 2 vsh (vasten samen haken), 22 x 1 v, 2 vsh, 16 x 1 v, 2 vsh, 22 x 1 v, 2 vsh, 8 v. (80)

7. 10 x 1 v, 2 vsh, 16 x 1 v, 2 vsh, 20 x 1 v, 2 vsh, 16 x 1 v, 2 vsh, 10 x 1 v. (76)

8 - 18. 76 v.

19. 75 x 1 v, 1 hv in de laatste steek, afhechten.

Keer je werk, zodat je vanuit de binnenkant verder haakt. Dit wordt het randje. Hecht aan vanuit de binnenkant.

20. 76 v.

21 - 24. 76 v.

Hecht af en rol het randje om.

Reacties

  1. Dit wordt vast ook weer een succes. Ik vind het een mooie vorm.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Knap dat je lang gewacht hebt.
    Nu is het perfecte mandje uit je haaknaald gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Weer een mooi mandje. Ook heel geschikt om kleine gastendoekjes in te doen voor bij het toilet.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een leuk mandje weer Daphne. Echt heel leuk. Bedankt voor het patroon.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een leuk mandje weer!
    Bedankt voor 't delen van het patroon. Gaat vast een keer van pas komen.
    Fijne dag! Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk, deze versie!
    Fijne groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Super leuk en mandjes heb je nooit genoeg, hihi!

    Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig leuk!Ga meteen materiaal halen.Dank je wel. Petra

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas