Doorgaan naar hoofdcontent

Gelukspoppetjes

De afgelopen maanden werden er weinig feestjes gevierd. Verjaardagen gingen stilletjes voorbij, bijzondere samenkomsten konden niet plaatsvinden. Dit zorgde voor de nodige teleurstellingen om mij heen. Voor de verjaardagen van onze jongste en vriendjes en vriendinnetjes probeerden we een creatieve oplossing te vinden, waarbij we ons netjes hielden aan de voorschriften, maar de dag toch een feestelijk tintje konden geven. 

Annemarie Arts, van Haakidee, moet hetzelfde gedacht hebben. Bij de lancering van haar vorige haakboek, Rammelaars en Knuffels haken voor baby's, vierden we nog een heel gezellig feestje bij Wolplein. Voor de lancering van haar nieuwe boek Gelukspoppetjes haken, dat afgelopen week uitkwam, vierde ze een feestje op afstand, dat ik mocht meebeleven.

Het openmaken van het pakketje dat ik in mijn brievenbus vond was al een feestje, compleet met slingers, ballonnen, confetti, thee, cake en een kaarsje. Én natuurlijk haar nieuwe boek.

Ik maakte er ook even echt een momentje van, dat ik deelde met Annemarie. En ik ging lekker aan de slag met het boek.

Ik maakte een paar simpele gelukspoppetjes.

En ook het feestvarken en het bijtje kwamen aan de beurt.

Allemaal leuke, kleine projectjes voor tussendoor, waarvoor je niet meer nodig hebt dan een sleutelhanger, wat haakkatoen, een paar veiligheidsoogjes en houten kralen. Deze laatste kreeg ik van Ankie van Ons Winkeltje, het handwerk- en cadeauwinkeltje bij mij om de hoek, toen ik haar vertelde over het boek. Zo lief!

Reacties

  1. Leuk boek, en creatief hoe om gegaan is met de corona-beperkingen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. lovely idea! so simple and sooo cute! just perfect :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke gelukspoppetjes. Wat gaaf dat je met Annemarie mee mocht feesten. Zo leuk.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een feestje is altijd leuk, zeker als er een nieuw haakboek wordt gepresenteerd. Wat een grappige gelukspoppetjes. De vrolijkheid spat er vanaf.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat is echt een feestje in je brievenbus!
    Je gelukspoppetjes zijn erg leuk.
    Het zijn zulke mooie, kleine cadeautjes. Altijd leuk om te geven en krijgen.
    (Vorig zomer gaf ik ze cadeau bij mijn afscheid; werd zo gewaardeerd.)
    Je gaat vast nog veel meer mooie gelukspoppetjes haken ...

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas