Doorgaan naar hoofdcontent

Tinus

Af en toe waag ik mezelf aan een amigurumi popje. Zo zag ik op Annemaries Haakblog het leuke patroon van de Crochet Cat. Ik twijfelde geen moment en printte het patroon uit, zo´n leuk popje als ik het vond met de slungelige armen en benen. Ik zie dan al meteen voor me hoe zo´n popje, bungelend aan een van de slungelige armen, wordt meedragen door een dreumes.

Vol enthousiasme ging ik ermee aan de slag. Maar mijn versie van het popje zag er niet zo leuk als op het plaatje van Annemarie. Het hoofd had een heel andere vorm, zag er niet vriendelijk uit. Waar het precies mis was gegaan, dat wist ik niet. En ik had ook geen zin om het uit te zoeken. Het popje verdween onderin mijn WIP-kratje, ik kon nog net de neiging onderdrukken om het popje in zijn geheel in de prullenbak te gooien. Een paar weken later bedacht ik me dat het popje nog onderin het kratje lag en dat ik daar nog iets mee moest doen. Het idee ontstond om het hoofd uit te halen en er zelf een hoofd op te verzinnen, op de manier waarop ik meestal hoofden haak. Het resultaat van mijn tweede poging was gelukkig wel naar mijn zin. Ik haakte er nog een sjaaltje bij, dat ik om nek van het popje drapeerde en me daarmee deed denken aan een bepaalde tv-persoonlijkheid. En zo kwam dit popje ook aan zijn naam. :-)

Reacties

  1. Een lief popje. Door zijn vorm idd erg geschikt voor een paar kinderhanden.
    Het sjaaltje maakt 'm helemaal af.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Wat een leuk popje. Echt een schatje zeg.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas