Doorgaan naar hoofdcontent

Stippen

Eens in de zoveel tijd komt er weer iets leuks creatiefs voorbij waarbij ik meteen de neiging heb om dit te gaan uitproberen. En vaak probeer ik dan de impuls te onderdrukken om weer van alles te gaan kopen. Het stippen is daar zo´n voorbeeld van. Superleuk leek me dat om te doen, maar ik heb al zoveel knutsel- en handwerkmateriaal in huis...

Jongste houdt van schilderen en het stippen leek mij voor haar ook een leuke, ontspannende activiteit. En dus lag er vorig jaar een setje stipstokjes, sjablonen en een oefenschrift onder de kerstboom. Dit werkte prima met de acrylverf, die we altijd in huis hebben. 

Toch bleef het bij mij ook kriebelen. En na een aantal maanden zwichtte ik toch, ik kocht wat flesjes porseleinverf bij Nienke van Stipstijl en wat schaaltjes en bordjes bij Xenos en Dille & Kamille. 

En wat vond ik het heerlijk om te doen! Net als onze jongste en oudste. En mijn zusje en haar zoon, die in de zomer bij ons hun zomervakantie vierden.

Ik moest wel even zoeken naar "mijn" kleurencombinatie, maar na flink wat mengwerk had ik de juiste kleur blauw en groen.

We stipten schaaltjes, bordjes, labels, stenen, voor onszelf en als cadeautje. Zo heerlijk ontspannend om te doen. En als je voor een mooie combinatie kleuren kiest, dan kan het haast niet mislukken. Bovendien, als je even iets minder recht stipt, dan zie je dat in het geheel nauwelijks tot niet terug. Een goede oefening voor het perfectionisme waar ik, onze kids en mijn zusje behoorlijk last van hebben.

Deze keer maakte ik een schaaltje en een onderzetter voor een heerlijk geurend amberblokje. Maar inmiddels heb ik al veel meer gestipt. Daar zal ongetwijfeld nog het een en ander van voorbij gaan komen.

Reacties

  1. Ik zie het meteen, helemaal jouw kleurtjes.
    Wat ontzettend leuk is dit!! Zo mooi gestipt, dat is echt een leuk decoratie schaaltje en onderzetter geworden.
    Ik heb hetzelfde als wat jij hebt, zoveel spullen, zoveel leuks, ik kan niet alles.
    Maar wat een goed idee om het dan aan je dochter kado te geven!!!😇

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Wat een super mooi stipwerk. De kleuren zijn helemaal jou. Echt heel leuk gedaan. Ik heb ook het stippen opgepakt. Zo leuk om te doen.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Zo herkenbaar ... als creatieveling vind je vaak veel meer leuk om te doen. Ik houd me ook altijd voor dat je niet alles kunt doen. Maar soms komen er dingen voorbij die je heel graag uit wilt proberen. En hoe leuk is het als je dat samen met je dochters en anderen kunt doen ...
    Je kleuren zijn prachtig. Mooi rustig geheel zo. Veel stipplezier verder samen!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Maar dan na het stippen.....hoe houd je het mooi? Met speciaal lak?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Je kunt het best gebruik maken van porselein dat in de oven kan. Stippen doe je dan met porseleinverf. Je project moet eerst goed drogen en gaat dan in de oven. Het gestipte porselein kan dan gewoon met de hand worden afgewassen (niet in de vaatwasser).

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas