Doorgaan naar hoofdcontent

Rammelbal

In mijn familie ben ik niet de enige creatieveling. Zo lang als ik mij kan herinneren was mijn moeder creatief bezig. Ze naaide kleding voor zichzelf en voor mijn zusje en mij, maakte bloemstukjes van droogbloemen die werden verkocht in een interieurzaakje, maakte talloze figuurtjes van brooddeeg, quiltte wandkleden en dekens en gaf ook quiltles bij ons thuis en ze schilderde. De laatste jaren kwam er eigenlijk niets meer uit haar handen. Haar motoriek ging achteruit en ook de interesse leek er niet meer te zijn. Haar gezondheid ging de laatste jaren steeds meer achteruit en sinds een aantal weken woont zij in een verzorgingshuis. Een grote verandering die zeker niet makkelijk is, maar ik ben trots hoe positief pap en mam erin staan en er het beste van maken! Haar kamer wilden we graag gezellig maken. Doordat er veel ruimte vrij moet blijven voor het wenden van de rolstoel en allerlei hulpmiddelen, hadden we niet zo veel mogelijkheden. Toch is het gelukt om er een fijne plek van te maken. Pap en ik kozen twee van haar mooiste schilderijen uit om op te hangen en deze bleven niet lang onopgemerkt. De eerstvolgende schilderles werd mama ernaartoe gebracht door de begeleidsters. En wat vonden we het leuk om te zien wat er uit haar handen kwam! Het eerste schilderijtje staat al te pronken op de afdeling en vanaf nu gaat ze als het kan iedere week. Zo tof!

Ook mijn zusje (@artwork.by.iris op IG) is super creatief. Jarenlang maakte ze sieraden en andere leuke figuurtjes van fimoklei, tegenwoordig maakt ze allerlei moois met papier. Al eerder stond zij op een markt met allerlei creaties en ook afgelopen juli moest er een kraam gevuld worden. Nu had ze niet zo veel tijd gehad voor het vullen van de kraam, dus hadden we bedacht dat wij (onze dochters en ik) wel mee konden helpen. Ik haakte me suf aan kraamcadeautjes, knoopte plantenhangers, jongste stipte porselein en oudste maakte flesjes met droogbloemen.

Naast de vertrouwde patroontjes wilde ik ook iets maken wat ik nog niet eerder had gemaakt. Het werd deze leuke rammelbal. Ik maakte mijn eigen variant op basis van de patronen van Bomuldskys en Durable.

Voor mijn rammelbal gebruikte ik mooie, zachte kleurtjes Scheepjes Softfun en haaknaald 3.5.

Ik haakte de de 12 delen volgens dit haakdiagram:

Reacties

  1. Wat leuk, zo'n creatieve familie.
    Het verhaal over je moeder vind ik ontroerend .

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel creatieve familie. Leuk om samen een marktkraam te kunnen vullen. Wat bijzonder om te lezen over je moeder. Leuk dat er weer wat moois uit haar handen kwam. De rammelbal vind ik erg leuk als kraamcadeautje. Eentje om te onthouden!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dank je wel voor het patroon. Ik sla hem op.
    En wat een mooi verhaal schrijf je over je moeder, en vader en zus eigenlijk ook. Fantastisch dat je moeder weer kan schilderen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas