Doorgaan naar hoofdcontent

Spekkies Sjaal

Een tijdje geleden verkocht Saskia van Wolwinkel By Philon handgeverfde strengen garen in eigen gekozen kleurenthema's. Nu vind ik handgeverfd garen prachtig, maar ik weet nooit zo goed wat ik ermee moet doen. Ermee haken vind ik niet zo mooi en voor mijn breiwerk gebruik ik eigenlijk ook het liefst effen kleuren. Desondanks hadden de strengen op mij een zodanige aantrekkingskracht, dat ik er toch eentje wilde kopen. Het werd een streng van 75% merino en 25% nylon.


Het kleurenthema van de streng heette "Ik heb heimwee naar Tirol". Ik had er zo mijn eigen interpretatie bij, namelijk de alpenweides in buurland Zwitserland.


Een hele tijd bleef de streng liggen. Tot ik er in augustus 2021 een leuke bestemming voor bedacht. Een van mijn jongste nichtjes heeft een lief dochtertje, toen nog peuter, nu een kleuter, voor wie ik af en toe graag iets maak. Mijn nichtje vertelde me ooit dat ze haar Spekkie noemde als zij haar geel met roze outfit droeg. Zo ontstond het idee van de spekkies sjaal.

Vol enthousiasme begon ik eraan, maar bij het rechte stuk sloeg de verveling toe en verdween het werkje in een kratje.


Totdat ik laatst ineens zin kreeg om te werken aan mijn continentaal breien skills en in een werkje waarbij ik niet hoefde na te denken. En toen was het sjaaltje (natuurlijk) binnen no time af.


Wil je dit super schattige sjaaltje ook breien? Download dan hier het patroon:



Reacties

  1. Wauw ... wat een mooi garen is dit! Met een heel toepasselijke naam ;-)
    Leuk sjaaltje met de punten aan beide zijdes. Het ideale project om je brei-skills te oefenen. Goed gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. hey zo leuk om te haken.
    ik maakte dit voor mijn nichtje haar verjaardag ze vond het echt super.
    alleen klein vraagje weet een van jullie waar je goed haaknaalden koopt want jammer genoeg brak een deel van mijn houten haaknaalt af.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas