Doorgaan naar hoofdcontent

Regenboog Smiley Tas

Toen ik de Spekkies Sjaal had afgemaakt hield ik nog een restje van het leuke handgeverfde garen over. Zonde om weg te doen, vond ik. Op dat moment zag ik op Instagram de Regenboog Smiley Tas van Essiebirdies. Ik ontmoette Esther voor het eerst tijdens een feestelijke lunch ter ere van de lancering van het boekje Kerst & Winter Haaksels, waar we allebei aan hadden meegewerkt. Esther ontwerpt leuke, kleurrijke patronen en heeft een IG feed waar je vrolijk van wordt!



Het Regenboog Smiley Tasje leek me leuk in combinatie met de Spekkies Sjaal. Voor de smiley kon ik dan mooi het gemêleerde garen gebruiken. Ik wist dat ik nog een bolletje crèmekleurige sokkenwol in mijn stash had, dus die zocht ik even op. Ik haakte met haaknaald 3.5 2x de smiley met het gekleurde garen en 2x met het crèmekleurige garen voor aan de binnenkant. Handig om later de draadjes van het borduurwerk tussen te stoppen. Daarna haakte ik verder met een dubbele draad creme en haaknaald 4.0. In toer 4 haakte ik de smileys aan elkaar. Nadat ik in toer 7 nog een enkel gekleurd draadje had meegehaakt, had ik nog steeds een stukje over. Het laatste restje gebruikte ik voor de gevlochten schouderband.


Te schattig toch, dit setje?

Reacties

  1. Heel leuk samen. Daar wordt vast iemand heel vrolijk en blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Super schattig inderdaad!
    Mooi hoe de combinatie van het spekkie-garen met het crème-kleurige garen uitpakt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas