Doorgaan naar hoofdcontent

Hip gehaakte woonaccessoires

Nu het weer wat vroeger donker wordt en buiten wat frisser, heb ik zin om binnen lekker te rommelen. Ik schuif wat met woonaccessoires en vervang het een en ander. De afgelopen weken zag ik in een meubelzaak en in folders verschillende gehaakte woonaccessoires. Vaak zijn ze behoorlijk aan de prijs en niet eens zo mooi afgewerkt. Zelf kunnen we dat natuurlijk veel beter!


Ik had flink veel bollen Julia van Zeeman gekocht voor mijn Zachte plaid.


Het groene garen gebruikte ik uiteindelijk niet voor de deken. Dit leek me heel leuk voor een kussenhoes, de kleur past heel mooi bij onze donkergrijze bank. Ik haakte de groene kussenhoes met halve stokjes in de achterste lus en haaknaald 8.0.


Ook had ik nog een krukje van Action, waar ik met hetzelfde garen in lichtgrijs een hoesje omheen haakte. Het hoesje van stokjes haakte ik met haaknaald 6.0, omdat ik niet wilde dat de oorspronkelijke stoffen hoes zichtbaar zou zijn.


Het patroon van de krukhoes vind je in het blogbericht Hip gehaakte kruk.

Reacties

  1. Wat een fijne set spullen heb je gemaakt. Je kunt zo helemaal je eigen kleuren gebruiken. En een foto van de plaid krijgen we ook nog wel te zien toch.... Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Lieve Jeannette,
      Als op de roze letters klikt (Zachte plaid), dan ga je rechtstreeks naar het blog bericht met de foto's en het patroon van de Zachte plaid. :-)
      Fijne zondag!

      Verwijderen
  2. Wauw, echt super leuk.
    Mag ik vragen hoe het label het garen eruit ziet?
    Ik heb laatst gekeken bij Zeeman, maar zag geen Julia (en ook niet van die mooie keluren die jij hebt)
    Mijn kamer is de laatste tijd helemaal onder handen genomen, zo heb ik al mijn meubels met Krijtverf geschilderd, kleur Chateau Grey (maar ik vind het meer "Oud Groen, zo'n mooie Engelse tint zeg ik altijd)
    Past heel mooi bij de romantische stijl, dus heel erg warm.
    Ik wil graag kussen maken en een plaid, maar kan geen mooi garen vinden.
    Enne.......hoeveel bollen heb je gebruikt voor je plaid?)
    Ik hoor graag van je, je kussens zijn echt TE mooi!!!!
    Groetjes, Daphne

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Hoi Daphne,
      het is het garen met de (volgens mij gebruikelijke) blauwe wikkel met witte letters. Ik weet wel dat er een run is geweest op dit garen en er bijna niet meer aan te komen is. Het wordt nog wel eens aangevuld, dus je zou eens kunnen vragen of er nog een nieuwe voorraad komt.
      De kleur van de muur die je beschrijft lijkt me prachtig! De kleuren van het Julia garen past er, denk ik, heel mooi bij. Bij ons liggen de kussen op een antraciet grijze bank en daar past het heel goed bij.
      Voor de plaid (grootte ca. 150 x 150 cm) gebruikte ik 5 bollen Julia van 100 gram in lichtgrijs en 1 bol van 100 gram in .
      Heel veel succes!
      Liefs, Daphne

      Verwijderen
    2. Even een reactie op de vragen van Daphne Coers. Alle wollabels van Zeeman zijn blauw, dus helaas helpt dat niet bij het zoeken naar garen :).
      Als je op de website van de Zeeman kijkt, dan zit Julia op dit moment niet in de collectie. Je moet dus geluk hebben dat een winkel het toevallig nog heeft liggen. Wel jammer wat ook ik zou graag met dit garen aan de slag gaan.
      Soms helpt een oproepje onder bloggers. Ieder kan bij een Zeeman in de buurt even kijken en ook in eigen voorraad zoeken.

      Verwijderen
    3. Dank voor jouw aanvulling, Margaret!

      Verwijderen
  3. Dat ziet er stoer en robuust uit, heerlijk om tegenaan te kruipen op koude, donkere dagen. Heel leuk! En inderdaad: veel mooier dan in de dure winkels ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je, Angelique. Het past idd helemaal bij deze tijd van het jaar, lekker stoer.

      Verwijderen
  4. Supergezellig en vanzelfsprekend véél mooier dan in de winkel!! Geniet er maar van :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heerlijk toch dat je zoiets mooi zelf voor je eigen interieur kan maken. Missie geslaagd! Het ziet er goed uit!
    Lieve Groetjes Tertia

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel, Tertia. Er moest natuurlijk wel eerst het een en ander uit voordat deze nieuwe hip gehaakte spulletjes erin mochten. ;-)

      Verwijderen
  6. Ziet er allemaal prachtig uit! Heerlijk he, omringd te zijn door mooie zelfgemaakte creaties.
    Groetjes, Wendy

    BeantwoordenVerwijderen
  7. inderdaad zonde geld,lekker zelf maken,heerlijk tijdverdrijf toch;D

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat ziet er mooi uit. Fijn he om het zelf te maken. Daar kun je tijdens de kille donkere avonden van genieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Prachtige kleuren en inderdaad een stuk goedkoper dan in de winkel!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Helamaal geslaagd. Prachtige woonkussens en extra leuk zo bij jouw plaid. Nu blijft het allemaal betaalbaar.

    Fijn weekend, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Love it! Gorgeous palette of colours as well, looks like my wardrobe!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoi Daphne, wat een mooie kussens en wat een mooie deken. Je staat vandaag in de spotlight bij Link Your Stuff! Leuk dat je er elke week weer bij bent. Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Wat leuk, Annemarie! Jouw blog is inderdaad op zaterdagochtend vaste prik. Super dat je ons enthousiaste haaksters elke week weer de mogelijkheid biedt om onze projecten te etaleren!

      Verwijderen
  13. Hoi Daphne, hoeveel bollen heb je gebruikt voor een kussen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dat weet ik eerlijk gezegd niet meer. Ik had een grote mand met Julia garen en daar heb ik steeds restjes uit gepakt. Ik denk dat het ruim 1 bol per kussenhoes is geweest.

      Verwijderen
  14. Het krukje is inmiddels af, heb je toevallig ook n patroon van het kussen?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. De kussenhoezen heb ik zonder patroon gemaakt, één met stokjes en één met halve stokjes (de halve stokjes haakte ik steeds in de achterste lus, daardoor krijg je een ribbeltje in je haakwerk).

      Verwijderen
    2. Ziet er geweldig uit! Zou je misschien iets uitgebreider willen uitleggen hoe je het groene kussen gemaakt hebt? Ik heb nog niet zoveel haakervaring dus de beschrijving hierboven is iets te compact.. ;-)

      Verwijderen
    3. Ik zal het op mijn to do lijstje zetten! :-)

      Verwijderen
  15. Wat een feest! Zie ik ineens dat Julia in de aanbieding is bij Zeeman. Ik vanmiddag mooie kleuren uitzoeken en vanavond aan de slag!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Julia is echt een hele leuke "wol". 80% acryl en 20% wol. Wel heel mooie kleur groen,grijs,beige.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Hoe haak je de halve stokjes voor de kussenhoes? Maak je een half stokje in iedere lus van de vorige toer of sla je er telkens twee over?

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik haakte rond met in iedere steek van de vorige ronde een half stokje in de achterste lus van de steek.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon