Doorgaan naar hoofdcontent

Comfy col

En toen was het dus 2019. Wat gaat de tijd toch snel. Op nieuwjaarsdag vertelde ik al dat ik het nieuwe jaar maar eens ging beginnen met het afmaken van een aantal WIP's die er nog lagen van het afgelopen jaar. Eén ervan was een breiproject. Ik ben (nog) niet zo'n ervaren breister en vond dat ik de naalden maar weer eens moest oppakken. Meestal grijp ik snel weer naar mijn haaknaalden, omdat ik nu eenmaal veel mooier kan haken dan breien. Maar dat verandert niet als ik het breien niet oefen.
 
Ik had nog lekker dik garen liggen waarmee ik eens een lekker dikke col wilde maken, zo'n comfortabele, grote col waar je zo lekker in kunt kruipen. Omdat ik altijd zo aan het klooien ben met breinaalden, leek het me wel een goed idee om eens over te stappen op rondbreinaalden. Een goede zet was dat, het werkt voor mij stukken prettiger dan die pennen waarvan ik nooit weet waar ik ze tijdens het breien moet laten. 


Een lekker lange col moest het dus worden, want ik wilde 'm twee keer om mijn nek kunnen slaan. Ik koos voor de meest basale steek, de rechte, die ik in z'n eenvoud eigenlijk heel mooi vind en heel geschikt voor zo'n comfortabele col. Met twee bollen Scheepjes Roma Big en breinaalden 10.0 ging ik aan de slag.

  
En zo werd de col het eerste afgeronde project van 2019. Past ie niet super bij mijn nieuwe tas, die ik voor Kerst van manlief kreeg?

Reacties

  1. Wat grappig, ik weet nooit hoe ik een rondbreinaald moet vasthouden dus ik pak altijd pennen. Hij is mooi! XX Esther

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hier nog een haakzieltje dat niet weet hoe ze rondbreinaalden moet hanteren. Ik pak nog dteeds naar de klassieke naalden. Prachtige colsjaal trouwens en inderdaad prima passend bij uw schitterende handtas.

    Lieve groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie col! Past prachtig bij je tas. Verwennerij.
    Het voordeel van rondbreinaalden voor mij is dat ik ze niet verkrampt vasthoud. Een meer ontspannen houding. Hoewel ik nu ook weet hoe ik met gewone breipennen ontspannen kan breien zonder ze strak onder m'n oksels te klemmen ;-).
    Haak en brei ze!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat grappig om te lezen dat jij graag wil leren breien.....Ik wil daar juist NIET aan beginnen, vind haken al leuk genoeg en ik zeg steeds tegen mezelf "je kan niet alles willen".
    Maar nu zie ik jou col en die is toch wel héél erg leuk zeg!
    Samen met die tas (hoe lieg is dat, dat je die kreeg!) is het heel mooi.
    Succes met leren breien.
    Heb je trouwens gezien dat ze bij Zeeman bolletjes garen hebben die "Daphne" heten?!!!!😍

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hey Daphne,
    Wat een leuke col. Heerlijk met dit weer. Knap dat je de breinaalden weer opgepakt hebt. Heel mooi.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Perfecte match. En je sjaal is echt mooi geworden in de ‘gewone’ rechtste breisteek.
    Fijn weekend, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi geworden! De tas is ook erg mooi. Ik ben ook van de rondbreinaalden. Handiger dan die lange vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon