Doorgaan naar hoofdcontent

Schuine Streepjes Col

Sinds een aantal maanden maak ik, samen met nog een aantal enthousiaste dames, deel uit van het Fonty Designteam NL. Filature de Fonty is een fabriek in Frankrijk waar nog op ambachtelijke en duurzame wijze (hoofdzakelijk) natuurlijke garens worden geproduceerd, gesponnen en geverfd. Op Instagram lieten we als Fonty Designteam NL de afgelopen weken al foto's zien met mooie bolletjes en haak- en breiprojecten waar we mee bezig zijn. We hopen hiermee én met de patronen die we gaan ontwerpen ook jou te kunnen inspireren en enthousiasmeren voor dit mooie wolmerk.

In november was ik samen met een aantal dames van het team, Jessica (Forest Friends), Mabel (Happiness With Yarn) en Linda (Trendy met wol), bij Bert Noorderijk van BN Agenturen voor een kennismaking met Fonty en met elkaar. We voelden en knuffelden wat af met de wolletjes en luisterden naar de enthousiaste verhalen van Bert.

In mijn hoofd had ik al een idee voor een ontwerp. Een lekker dik wolletje had ik hiervoor nodig, Fonty Pole (zacht, dik garen van 70% wol en 30% alpaca) leek me wel geschikt. Ook Linda ging al met dit garen aan de slag, zij haakte een stoere poncho.


Een warme col haakte ik, de Schuine Streepjes Col. Een fijne col om met dit koude winterweer twee keer om je nek te kunnen slaan.


Het gratis patroon van de col kun je hier downloaden:



Wil je ook met Fonty garen aan de slag? Op de website van Fairyarns vind je alle Fonty verkoopadressen en een overzicht van alle garens en de beschikbare kleuren.


Reacties

  1. Wat een spannende dingen maak jij mee zeg!
    Zo leuk om op deze manier met je hobby bezig te zijn.
    Mooie col, lekker warm, als hij 2 keer om je nek kan.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie dingen beleef jij de laatste tijd. Dat lijkt mij zo gezellig, leuk en leerzaam, zoiets te mogen doen. En de col is prachtig, ik ga gauw naar het patroon kijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daphne,
    Wat gaaf dat je deel uit maakt van het designteam. Echt super leuk. De col is echt prachtig. Echt heel mooi gemaakt. Dankjewel voor het patroon.
    Fijne nieuwe week.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ook zo'n leuke en warme col, zo te zien!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat spannend allemaal. Heel veel succes en dankjewel voor het patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een leuk haakavontuur!
    Mooie col.
    Veel succes en plezier verder samen.
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat spannend zeg! Prachtige col! Eens gaan piepen naar het garen :-))

    Groetjes, Tinne

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon