Doorgaan naar hoofdcontent

Kussen

Als de zon de huiskamer binnen schijnt is het zo fijn om op de bank voor het raam te zitten. Het zonnetje schijnt dan zo lekker op je rug. Het liefst nestel ik me dan helemaal in het hoekje met een kop thee en een mooi woontijdschrift.


Sinds kort ligt hier een heerlijk zacht kussen te pronken met een gebreide hoes van lontwol. Eerder maakte ik al een XXL deken van lontwol. Zo'n gaaf materiaal vind ik dat.


Deze wol is wel wat dunner dan de wol van de deken, die je op de foto hierboven achter de bank ziet liggen. Ik kocht een paar van deze zachte bollen bij Lammy Yarns. Eens in de zoveel tijd houden ze daar fabrieksverkoop en aangezien de fabriek hier zo ongeveer om de hoek ligt, vond ik dat ik daar toch eens geweest moest zijn.


Ik hield me behoorlijk in bij mijn bezoekje, vond ik persoonlijk. Kocht enkel een paar bolletjes die ik echt heel mooi vond en die ik nog niet eerder in ons plaatselijke wolwinkeltje had gezien en waarvan ik zeker wist dat ik er wat leuks van zou gaan maken.


Drie bollen Chunky Wool nam ik mee, twee daarvan gebruikte ik voor het maken van dit superzachte kussen. Voor de derde bol moet ik nog een bestemming bedenken, maar die komt er vast.


Ik breide de kussenhoes met de hand, op dezelfde manier als ik de deken had gebreid. De uiteinden breide ik bij het afhechten aan elkaar vast. De zijkanten "naaide" ik dicht.

Reacties

  1. Mooi kussen en vast heerlijk zacht. Fijn om zo dicht bij de fabriek te wonen voor hun aparte verkoop. Knap dat je het bij drie bollen hebt gehouden.

    Groetjes, Margaret

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh oh, wat ziet dit er weer prachtig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh gaaf joh...en dat scheelt dan vast als ze zo'n fabrieksverkooo hebben ;-)
    Liefs, Lin - hipenhandgemaaktbylin

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mega leuk, zo’n garen, om ergens vlug mee klaar te zijn...
    Fijne dag, groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wauw Daphne, Echt super mooi.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een mooi kussen.
    Een gezellig hoekje zo. Heerlijk!
    Groet, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Eiermuts