Doorgaan naar hoofdcontent

Droogbloemen

Het creatief bezig zijn heb ik van geen vreemde. Zo lang als ik kan herinneren was mijn moeder in de weer met lapjes, garens, naald en draad... Ze maakte vroeger veel kleding voor ons en voor zichzelf, gaf jaren quiltles en deed veel aan bloemschikken. Ze maakte onder meer mooie bloemstukken van droogbloemen die werden verkocht in een boetiekje.

Als kind moesten we op zaterdagochtend altijd mee naar de Bossche markt, waar mijn moeder zoveel bloemen kocht als 4 paar armen konden dragen. Deze bloemen werd op zolder te drogen gehangen, zodat zij er weer mooie creaties van kon maken.

Al een tijdje volg ik Happy Circle op Instagram. Zij maakt prachtige plantenhangers, waarmee zij ook al eens te zien was op tv in vtwonen, geeft workshops en verzorgt de aankleding van evenementen. In haar webshop verkoopt zij ook droogbloemen en op haar Instagram account zag ik leuke creaties voorbij komen met deze droogbloemen, wat bij mij allerlei herinneringen aan vroeger opriep. Het leek mij leuk om ook zo'n creatie te maken en dus vroeg ik Isabelle of zij ook DIY pakketten verkocht. Nog niet, was haar antwoord, maar in de toekomst was ze dit wel van plan. We stuurden wat berichtjes heen en weer en brainstormden een eind weg en een paar weken later kreeg ik van haar bericht dat ze een DIY pakket klaar had, samengesteld naar mijn wensen.

Op mijn vrije woensdagochtend ging ik ermee aan de slag. 


Ik volgde netjes het stappenplan en in een uurtje had ik mijn krans met droogbloemen klaar. 
Een paar bloemetjes hield ik over om in een klein vaasje te zetten.


Inmiddels zijn in de shop van Happy Circle verschillende DIY pakketten te vinden waar je lekker thuis mee aan de slag kunt.

Reacties

  1. Heel mooi!
    Fijn zulke herinneringen.
    Ik ga eens even een kijkje in haar winkeltje nemen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Superleuk Daphne! En wat leuk dat je je idee hebt gedeeld met haar en er nu diy-pakketjes te koop zijn. Zo fijn hoe dat werkt op Instagram. Geniet van je weekend.
    xxx Brigit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een fijn blogbericht is dit. Leuk die herinneringen die je met ons deelt, ik hou daarvan. En je krans is ook mooi gelukt. Ik ga ook een kijkje nemen bij Happy Circle.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie droogbloemenhanger. Leuk dat je mee hebt gedacht voor dit DIY-pakket.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Super mooi en leuk DIY pakket! Prachtige creatie is eruit voortgekomen!

    Fijn weekend!
    Liefs, Verie

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel erg mooi. Helemaal in nu geloof ik, droogbloemen. Je hebt een hele mooie krans ervan gemaakt.
    Fijne zondag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat leuk om nav zoveel mooie herinneringen zoiets moois te maken voor aan je muur.
    Past perfect bij de herfst vind ik.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt