Doorgaan naar hoofdcontent

Kerstkaarten

Net als de afgelopen jaren roept Het Nationaal Ouderenfonds iedereen op om kerstkaarten te schrijven voor de vele mensen die dit jaar kerst alleen moeten vieren, om deze mensen een lichtpuntje te geven in deze moeilijke tijd en te laten weten dat er aan ze wordt gedacht. Veel mensen bewaren de post zelfs op een speciale plek om er nog eens naar te kunnen kijken, wat de waarde van een kerstkaartje nog groter maakt.

Hoe kun je meedoen?

Kies een mooie kaart (zonder logo) of maak er zelf één of meer. Schrijf een warm berichtje op de kaart, met of zonder jouw adres. Je kunt de kaarten tot en met 15 december a.s. opsturen in naar Het Nationaal Ouderfonds, Postbus 115, 3800 VK Amersfoort. De kaarten moeten plat zijn en mogen samen in één envelop. Het Nationaal Ouderfonds zorgt er samen met Postnl voor de verzending van de pakketten met kerstkaarten. Ook kun je de kaarten zelf in de buurt bezorgen bij eenzame ouderen of bij het plaatselijke zorgcentrum.

Zelf een kaart maken

Zelf een kaart maken is natuurlijk extra persoonlijk én een hele fijne #stayhome activiteit. De afgelopen jaren gebruikte ik een aantal van mijn eigen kerstpatroontjes om kerstkaarten mee op te sieren, ook voor Het Nationaal Ouderenfonds. Voor dit jaar bundelde ik deze patroontjes, zodat ook jij er fijn mee aan de slag kunt. 

Doe je mee?

Je kunt de patronen hier downloaden:

HAAK! PATRONEN KERST MINI'S (PDF)



Reacties

  1. Lief! Ik ga eens kijken wat ik kan doen.
    Liefs, Brigit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Wat leuk zeg. Ik ga zeker leuk een kaartje opsturen. Ik doe dit tegenwoordig heel vaak na oproepjes via twitter enzo. Je kunt mensen zo blij maken met een kaartje.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een mooi initiatief. Op de school waar ik werk doen we met de kinderen ook altijd mee aan zo'n actie.
    Leuk dat je allemaal ideetjes hier bij elkaar gezet hebt!
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een geweldig mooi initiatief! Grappig om te zien dat ik afgelopen vrijdag net zo`n blogbericht geplaatst heb, hihi!

    Lieve-Groet,
    Verie

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt