Doorgaan naar hoofdcontent

Tunische Strepen Sjaal

Tunisch haken vind ik heerlijk om te doen. In vergelijking met 'gewoon' haken en breien gaat Tunisch haken me gedurende een langer durend project veel minder vervelen. Toch doe ik het eigenlijk heel weinig. Waarom? Geen idee. 


Zoals me wel vaker gebeurt ging ik naar de winkel met een idee in mijn hoofd, zocht een paar mooie bollen wol uit en na de eerste paar toeren bleek dat mijn idee totaal niet tot zijn recht kwam. 


Over naar plan B. Ik had zes prachtige bollen merino wol waarmee ik een Tunische sjaal wilde haken. Zonder poespas, want met mooi garen en een mooie steek is poespas nergens voor nodig! Eenvoud siert.

Ik gebruikte mijn favoriete tunische steek, de 'full stitch'. Deze is heel soepel en geeft zo'n mooi effect!


Ik kan er naar blijven kijken...

Nu zijn er niet zoveel Tunische haakpatronen. Reden te meer om het patroon even uit te werken. Je kunt 'm hier downloaden:
  

En om het geschreven patroon nog wat te verduidelijken, maakte ik er een Tutorial bij. En voor wie mijn stem nog nooit heeft gehoord, dit is heuse 'Crochet met een Zachte G'.

Nu mijn sjaal af is zou ik er liefst nóg een zelfde haken. Er zijn zoveel mooie kleurencombinaties te maken. En bij Ons Winkeltje, het handwerkwinkeltje in Oisterwijk, is de Cool Wool van Lana Grossa nu ook nog eens extra aantrekkelijk geprijsd... 

 

De tijd zal uitwijzen of ik mij heb kunnen beheersen... Want zijn al deze combi's niet prachtig?


Maar eerst ga ik maar eens genieten van deze heerlijk zachte #tunischestrepensjaal. 

Reacties

  1. Mooie sjaal met die grote stukken van een kleur. Bij een Deense ontwerpster zag ik ook zoiets, maar dan gebreid. Wie weet, ga ik mij er ook aan wagen....

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Geweldig mooie sjaal. Prachtig garen heb je er ook voor gebruikt.
    Tunisch haken heb ik nog nooit gedaan. Met de gedachte "nóg een hobby erbij". Maar na het zien van jouw sjaal en het kijken van je filmpje krijg ik heel veel zin om er mee aan de slag te gaan. Je legt het zo mooi rustig en duidelijk uit. Knap gedaan.
    Goed weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi, Daphne. Ik zie dat je sjaal niet gaat opkrullen, dat heb ik namelijk meestal bij het tunische haken. Ik denk dat een deken in deze steek ook heel mooi zal zijn, dank je voor het patroon.
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hey Daphne,
    Wat een mooie sjaal. Ik vind hem echt super gaaf geworden. Gaaf met die verschillende kleuren. Dankjewel voor het patroon.
    Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige sjaal Daphne. Ben al tijdje aan bekijken hoe je Tunisch moet haken. Bedankt alvast voor de uitleg en leuk patroon. Hier kan ik alvast mee leren hoe ik Tun. moet haken. Fijne zondag gewenst, liefs Tinne

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Super, wat mooi! En dank voor de duidelijke uitleg.
    Groet, Janneke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dag Daphne allereerst dank voor je fijne inspirerende blogs! Dankzij jou heb ik al voor meerdere vriendinnen shawls gehaakt, is mijn chunky deken net af en wilde ik beginnen aan de Tunesisch gehaakte sjaal voor mijn man. Nu we niet in de winkels kunnen neuzen zal ik de wol via internet moeten bestellen. En zou ik graag willen weten wat de kleurnummers zijn van het tweede plaatje met 6 bolletjes in n cirkel gelegd. Kun je me daaraan helpen. Dank daarvoor! En je website is top! 👏🏻👌🏼🤩

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Dank je wel voor je lieve berichtje. Ik heb de kleuren uit het schap bij ons plaatselijke winkeltje gehaald en heb niet naar de kleurnummers gekeken. Het is Lana Grossa Cool Wool, op het tweede plaatje volgens mij van de Melange serie van Cool Wool. Als je contact opneemt met een winkel die het verkoopt en het plaatje laat zien, dan kunnen ze je ongetwijfeld vertellen welke kleuren het zijn. Ik koop mijn Cool Wool bij Ons Winkeltje in Oisterwijk, je zou contact op kunnen nemen met deze winkel. Ik weet dat ze gaat stoppen met dit garen, dus mogelijk heeft ze niet alles meer. Succes!

      Verwijderen
  8. Het is een prachtige sjaal en ook ik ben eraan begonnen, maar de mijne lijkt veel smaller te worden. Wat is de breedte van jouw sjaal?

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Te gekke tas

Gestrikt