Doorgaan naar hoofdcontent

Boho Washandje + Zeepzakje

Laatst waren manlief en ik op een zonnige zaterdagmiddag in de stad (Tilburg). Jongste had met vriendinnen afgesproken om bubbel tea te gaan drinken en ik had een klein cadeautje nodig. De winkelstraat, daar hadden we geen zin in, dus we wandelden een rondje net buiten de winkelstraat om. 


Leuk om te zien hoe alles daar veranderd is. En om te zien dat er de laatste jaren veel aandacht is besteed aan het mooier maken van de stad. Want, eerlijk is eerlijk, Tilburg is nu niet echt de mooiste stad van Brabant. Doe mij dan maar Den Bosch, waar ik dichtbij opgroeide, of Breda, waar manlief en ik na onze studie gingen samenwonen.

Wel hebben we er veel mooie herinneringen. Manlief zat er op de middelbare school, dezelfde als onze meiden nu en we brachten er (een deel van) onze studententijd door. Het is de stad waar wij elkaar leerden kennen, in de studentenkroeg, en waar onze twee meiden werden geboren. 


Terug naar die zaterdagmiddag, tijdens onze trip down memory lane bracht ik een bezoekje aan Dille & Kamille, waar ik een paar heerlijk geurende zeepjes kocht. 

Thuis haakte ik er een zakje omheen en een bijpassend washandje. Een leuk setje om cadeau te doen.


Ik haakte het Boho Washandje en Boho Zeepzakje met Fonty Boheme, een mix van linnen en katoen, dat ik ook gebruikte voor de Wieber Tas.

Wil je het Zeepzakje en/of het Washandje ook haken? Download dan hier het gratis patroon:




Wil je ook met Fonty garen aan de slag? Op de website van Fairyarns vind je alle Fonty verkoopadressen en een overzicht van alle garens en de beschikbare kleuren.

Reacties

  1. Mooie herinneringen!
    Dit is echt een prachtig cadeautje. Met liefde gemaakt. Mooi garen heb je gebruikt.
    Dank voor het delen van het patroon. Rolt hier vast een keer van de haaknaald.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. De ene plaats is mooier dan de andere, maar het gaat vooral om de mensen die er wonen, samen dingen doen en het er samen gezellig maken.
    Leuk cadeautje. Handig om op voorraad te hebben voor als je onverwacht om een cadeautje verlegen zit. Bedankt voor de patronen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. so eine hübsche HANDARBEIT,,,

    wünsche noch einen schönen ABEND
    bis bald die BIRGIT aus TIROL

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooi cadeau pakketje.
    Ja, de ene plaats is mooier als de andere, sommige steden hebben super mooie architectuur en andere steden hebben dat nou eenmaal niet haha. Wel mooi dat ze moeite doen om wat moois van de stad te maken, de stad waar ik woon is steeds meer leegloop van winkels en is de binnenstad gewoon deprimeren haha.
    Fijne avond.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een super leuk idee voor een cadeautje! Ik weet ook gelijk iemand die echt van zoiets houd! Dankjewel voor de inspiratie! Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi Daphne, en dank je wel voor de patronen. Ik ga ze bewaren. Voor mijn werk vertaalde ik vandaag ook een patroon van een zeepzakje.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas