Doorgaan naar hoofdcontent

Rood, wit en blauw

De oranjegekte vliegt je weer om de oren als je de televisie aanzet. Persoonlijk heb ik meer met het EK hockey dan met het EK voetbal. Dat kan ook haast niet anders, met twee hockeyende dochters en een echtgenoot die al jarenlang onze dochters coacht. 

Onze oudste heeft kaartjes kunnen bemachtigen voor het EK hockey voor morgen en kijkt er al weken naar uit. Het eerste evenement sinds lange tijd. Ik kan het me zo goed voorstellen, voor een 16-jarige dame die graag de wereld ontdekt waren de afgelopen maanden niet makkelijk.

De doos met oranje attributen kan dus van zolder worden gehaald, al geloof ik niet dat zij in vol ornaat op de tribune zal gaan zitten. Maar misschien wel in wat subtieler rood, wit en blauw. ;-)


Een tijdje terug haakte ik weer mijn favoriete omslagdoek in de granietsteek met Yarn and Colors Epic. Als hoofdtint koos ik donkerblauw en voor de rand gebruikte ik één bol crème en één bol rood.


Leuk hoe zo'n sjaal er dan weer helemaal anders uitziet dan wanneer je 'm in één kleur haakt.

Het patroon, haakdiagram en de Nederlandse vertaling van het patroon vind je hier.

Reacties

  1. Wat leuk dat oudste naar een van de wedstrijden gaat. Zo fijn dat zo'n uitje weer kan. Voor haar leeftijdsgroep eigenlijk noodzakelijke uitjes ...
    Zo mooi deze sjaal. Heel Hollands-gevoel. Voor een echte fan die subtiel haar land aanmoedigt.
    Blijft een geweldig patroon.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Eigenlijk is het voor iedereen fijn dat er weer wat meer mag en kan ook. En met een nieuwe sjaal voel je je helemaal goed toegerust voor zo'n uitje.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een leuke sjaal heb je gemaakt. Wat leuk voor je dochter dat ze weer ergens naartoe kan, wat super.
    Fijne dag.

    Lieve groetjs,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas