Doorgaan naar hoofdcontent

Lapjesdeken

Tijdens de lockdown bestelde ik bij de plaatselijke boekhandel het boek Cocoon, een heel mooi boek met leuke haakpatronen. Als eerste project uit het boek koos ik de lapjesdeken, een fijn patroon om restjes op te haken. Ik zocht een aantal fijne kleurtjes bij elkaar uit mijn voorraadje Lammy Rio.


Het bleek genoeg voor een klein dekentje, formaat babydeken (60 x 80 cm).  


En, eerlijk is eerlijk, voor mij groot genoeg, want de verveling sluipt er bij mij altijd snel in bij zo'n deken. Ook bij dit project bewees ik dit, want het werd een project in fasen. 


Tegenwoordig gebruik ik vaak mijn handwerkboek (zoals ik zag in de toffe IG en Youtube filmpjes van it.is.a.sarah) om de details van mijn onderhanden projecten in te noteren. Heel handig, want ik vergeet na een tijdje vaak welke haaknaald ik ook al weer gebruikte en op welke manier ik afweek van een patroon. Voor dit patroon maakte ik ook een kleurenschema op basis van het daadwerkelijk aantal gekleurde lapjes, doordat ik had gehaakt met restjes had ik niet van elke kleur hetzelfde aantal lapjes.


De afwerking van het dekentje liet, zoals wel vaker, even op zich wachten. Toen de laatste lapjes eenmaal waren aangehecht en het randje klaar was vond ik het resultaat wel erg leuk. 

Reacties

  1. Heel herkenbaar, maar fijn dat je hebt door gehaakt. Want het resultaat is prachtig!
    Groetjes Sofie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja een handwerkboek is bij (iets) grotere projecten wel handig. Dat scheelt een hoop tijd haha. De deken is leuk geworden, mooie frisse kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb dat ik, de verveling slaat toe en ik wil gaan het liefst met andere dingen gaan beginnen.
    Dit is wel een te leuk dekentje, goed dat je hebt doorgezet, het is een mooi decoratie stuk voor op je bank

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Heel herkenbaar. In het begin gast het hard en dan komt het stil te liggen. Het nieuwtje is eraf.
    Slim om het op te schrijven.
    Het resultaat is heel mooi. Mooi rustig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ook voor mij heel herkenbaar ;-) Ik heb al meerdere keren gezegd dat ik nooit geen deken meer haak of brei en toch begin ik er weer aan …
    Jouw dekentje is heel mooi geworden. Fris van kleur! Goed dat je doorgezet hebt.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hey Daphne,
    Wat een ontzettend leuk dekentje. Helemaal jou kleuren. Erg mooi.
    Fijne dag.

    lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Waar kan ik het patroon vinden

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Het patroon kun je vinden in het boek Cocoon.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas