Doorgaan naar hoofdcontent

Let it Go Deken

Nooit gedacht dat ik ooit nog zou meedoen aan een CAL. Dat is namelijk niets voor mij. Een patroon moeten volgen binnen een bepaalde tijd (dat hoeft misschien niet, maar voor mij voelt dat dan zo). Totdat ik het bericht las dat Verie van Vestywo zou gaan starten met de Let it Go CAL, een CAL met een boodschap. Tevens koppelde ze er een mooi doel aan, Stichting Alzheimer. Daarbij hou ik van de stijl van Verie. Met deze achtergrond zwichtte ik meteen en ik meldde me vol enthousiasme aan.

Dit project wilde ik haken van garen uit eigen voorraad (wat uiteindelijk toch niet helemaal lukte). Ik koos voor 6 kleuren Yarn and Colors Epic (Cream, Birch, Ice Blue, Denim, Lilac en Voilet) en 1 kleur Drops Paris gerecycled Denim. Deze combinatie past perfect bij de kamer van jongste.

In eerste instantie wilde ik geen deken haken, veel te veel werk en daarom niet mijn ding, ik raak dan snel verveeld. Omdat ik het patroon met dit wat dikkere katoen haakte, bleek al snel dat een iets kleiner dekentje toch wel moest lukken. De combinatie van het patroon en het garen werkte zo lekker, dat het flink opschoot.


Elke vrijdagochtend vroeg als er een mailtje in mijn mailbox kwam, maakte mijn hart een sprongetje. Enigszins gefrustreerd omdat ik eerst nog een ochtend moest werken, maar des te gemotiveerder om hard door te werken, zodat ik er zo snel mogelijk mee aan de slag kon.

Ik volgde netjes het patroon, met uitzondering van het aan elkaar haken van de squares. Daarvoor gebruikte ik de wijze die ik ooit op IG had gezien bij @by_door1.

Nog nooit vloog er zo snel een deken van mijn haaknaald. En blij dat ik ben met het eindresultaat! Dank je wel, lieve Verie, voor dit superleuke patroon en jouw inspirerende teksten!

De CAL-periode is nu voorbij, maar je kunt de deken natuurlijk nog steeds haken. Kijk hier voor meer informatie.

Reacties

  1. Prachtige kleuren, je dochter is er vast blij mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw, wat een toffe deken.
    Hele mooie kleuren combinatie.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hey Daphne,
    Wat een ontzettend mooie deken heb je gemaakt. Echt prachtig gedaan. Gaaf die kleuren zo.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig is 'ie. Daar is je dochter vast heel blij mee.
    Mijn granny's van de CAL van Verie zijn nog niet af. Ik haak ook gewoon lekker in m'n eigen tempo. Op het moment zit ik veel achter de naaimachine. Maar met het mooie weer is buiten in het zonnetje haken fijn, dus ze komen vanzelf een keer af ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een lief blogbericht! Super leuk om te lezen! En de deken is echt super mooi geworden! Geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Gestrikt

Te gekke tas