Doorgaan naar hoofdcontent

Rose Fields omslagdoek

Al een tijdje had ik de uitdraai van het patroon van de Rose Fields omslagdoek van Drops Design in mijn to do map zitten. Ik begon ooit met het haken ervan met Merino Lace garen, maar kwam al snel tot de ontdekking dat dit garen echt niet aan mij is besteed. Dat gefriemel, ik word er helemaal gestoord van. Ik vroeg me ook steeds af hoe ik een sjaal van dat lace garen dan zou moeten dragen. En dus werd de kanten sjaal weer uitgehaald en belandde het garen in een van mijn kratten met wolletjes.

Toen ik mijn to do map weer eens doorbladerde, bedacht ik me dat dit best eens een leuk patroon kon zijn om met dik katoen te haken. De sjaal krijgt dan een compleet andere look. Ik koos voor mijn favoriete Yarn and Colors Epic in de kleur Petrol. De sjaal vlóóg van mijn haaknaald. Zo´n lekker patroon. En zo verrassend was het resultaat met dit dikke garen.

Echt gaaf vind ik ´m geworden. En zo zie je maar weer hoe leuk het is om dicht bij jezelf te blijven en te durven afwijken van een bestaand patroon! 

Reacties

  1. Wauw Daphne, wat een gave sjaal is het geworden. En helemaal jouw stijl.
    Fijn pinksterweekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat vind ik 1 van de leukste dingen bij haken, een patroon met ander garen maken dan staat beschreven. Je sjaal is prachtig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dit is helemaal Daphne, volgens mij.
    Ik ken je alleen van je blog, maar kan me zo voorstellen dat dit bij je past, want vaak gebruik jij zulk garen en deze kleur.
    Het is mooi dat je ineens jezelf zag met deze sjaal, gemaakt van dik katoen en inderdaad dicht bij jezelf bleef.
    Goed dat je nogmaals aan dit patroon begonnen bent.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie sjaal.
    Prachtige kleur. Mooi garen.
    Deze sjaal past erg goed bij de stijl van jouw andere maaksels. Helemaal jij!
    Fijn Pinkserweekend. Groetjes, Ilse

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Nu is jouw omslagdoek zowel verfijnd als stoer. Mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een goed idee om met dik garen een kantpatroon te haken! Heel mooi.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon