Doorgaan naar hoofdcontent

Opkikkertje

Zaterdagochtend. Ik start op een lekker kopje koffie en een bakje yoghurt met granola, vers uit de oven. Manlief en de meiden maken zich op voor een dag met hockey, een bezoekje aan de open dag van de universiteit, de huldiging van onze zaalkampioen en de voorbereiding op de komende proefwerkweek. Eens bedenken wat ik vandaag ga doen. Meer dan wat activiteiten in huis zal het niet worden (iets met een hoestende en stotterende Brabo). Nu ben ik gelukkig nogal een huismus, kan ik me thuis uitstekend vermaken én heb ik werk dat ik prima vanuit thuis kan doen, dus echt problematisch vind ik het (nog) niet.


Nadat ik het huis weer een beetje heb opgeruimd neem ik maar een duik in mijn wolvoorraad en ga ik nadenken over een nieuw project. Misschien moet ik nog maar een paar van deze Opkikkertjes haken. Deze haakte ik op verzoek van jongste. Het was haar opgevallen dat één van haar docenten zich erg veel zorgen maakte over de gezondheid van haar man. Omdat ze zelf iets heeft met kikkers en veel steun heeft ervaren van de Opkikker die ik ooit voor haar haakte, wilde ze er graag ook één aan haar docente geven. Deze keer werd het een kleintje, gehaakt met katoen en haaknaald 3.0. Grappig om te zien dat er dan zo anders uitziet. Jongste schreef er een kaartje bij, we pakten het leuk in en jongste liet 'm voor de carnavalsvakantie achter in het postvakje van de betreffende docente. Na de vakantie vertelde ze jongste hoe leuk ze het had gevonden.

Wil je ook zo'n leuk opkikkertje haken? Het patroon van de Opkikker vind je op de website van Happy Handmade Living.

Reacties

  1. Hopelijk knap je gauw op. Flink doorhaken. Dat helpt vast ;-)
    Juf van dochterlief is langdurig ziek. Er staat een mandje op school om wat liefs voor de juf in te doen. Ik liet haar net op IG jouw kikkertje zien. Wil je die voor juf maken, mam? Je kunt wel raden wat ik dit weekend ga doen ... Bedankt voor je inspiratie!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hey Daphne,
    Hopelijk knap je snel op. Lekker rustig aan doen. Wat een leuk opkikkertje, en wat lief dat je jongste daaraan denkt. Fijn weekend.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat vind ik nou zó lief van jongste!!
    Wat mooi dat ze dit soort dingen verzint een weg wil geven.
    Lief kind!!
    Het is een zeer lief opkikkertje, van dit kadootje is de docente vast weer wat opgeknapt.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas