Doorgaan naar hoofdcontent

MultiCOLor

Zoals ik eerder al schreef waren we de eerste week van de kerstvakantie in Zwitserland (zie Zwitserse kerst). Natuurlijk ging er een volle tas garen mee, want met een fijn haakwerkje gaat de reis lekker snel. De dag voor vertrek kocht ik nog snel een extra bolletje multicolor garen, voor het geval ik niet genoeg projecten bij me zou hebben.


Terwijl manlief ons naar de plaats van bestemming bracht, haakte ik een lekker eind weg aan een strakke col ter bescherming tegen de Zwitserse kou. Ik haakte er een soort van kabelpatroontje in.


Echt koud werd het niet, maar de sjaal was heerlijk en ik droeg 'm elke dag.
 

PATROON COL

Nodig:
1 bol Marl Wool (Zeeman)
Haaknaald 8.0
Stopnaald

1. Haak een ketting van lossen die, als je 'm rond zou maken, net om je hoofd past. Ik haakte 42 lossen en 1 keerlosse.

Ik wilde deze keer niet rond haken, wil je dit wel, haak dan de uiteinden aan elkaar met 1 hv in de eerste losse.

2. Haak in elke losse 1 hst en aan het einde van de rij 1 keerlosse.

3. Haak in elke steek 1 hst in de voorste lus en aan het einde van de rij 1 keerlosse.

4. Haak in elke steek 1 hst in de achterste lus en aan het einde van de rij 1 keerlosse.

5-14. Herhaal rij 3 en 4.

Haak nu de twee uiteinden aan elkaar, haak 1 losse en haak met 1 vaste per rij de uiteinden aan elkaar.
 
 

Reacties

  1. Wat een mooie colsjaal, en ik geloof dat je het heel mooi hebt gehad in Zwitserland. Ik ben er maar 2 of 3 keer in mijn leven geweest. En de eerste keer was ik nog maar een baby dus wist ik er niet veel meer van. Maar het is een heel mooi land. Fijne dinsdag.

    Lieve groetjes,
    Emily
    (Casacreaemilia.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel mooi, je cowl. Ik vind de kleuren prachtig. Dank u voor het patroon.
    Laat de kou maar komen.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Mooie col! Ik zag het garen gisteren nog liggen...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Volgens mij hebben wij daar allemaal last van: bang om te weinig mee te nemen.
    Maar je hebt in elk geval deze wol niet voor niets meegenomen.
    Hij is leuk geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtig en voor die felle wind af en toe is een col toch best handig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heel leuk, dank voor het delen. ook top dat je maar 1 bol nodig hebt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Die ziet er heerlijk warm uit! Prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een toffe foto van jou!! :-)
    Leuke, strakke col! Kan ook nog dienen voor mijn man, dit patroon, want die draagt niks anders dan colsjaals ( of het nu koud of warm is, hihi ).

    BeantwoordenVerwijderen
  9. https://www.facebook.com/jennekevm/ hier heb ik je gelinked :-) leuk patroon x Jenneke

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Pannenlappen

Granny Square Boodschappentas

Te gekke tas

Chunky Deken - patroon