Doorgaan naar hoofdcontent

Comfy Col

In de kerstvakantie werkte ik aan een aantal opdrachten. Stuk voor stuk waren ze leuk om te doen, maar alles bij elkaar was het behoorlijk wat werk. De wolletjes die ik klaar had liggen voor twee projecten die ik voor mezelf in de kerstvakantie had willen maken, daar kwam ik niet aan toe. Des te fijner was het om deze op te kunnen pakken toen alle opdrachten waren afgerond.

Voor één van de projecten lagen er 5 bollen Fonty Pole klaar, in een kleur waar ik eigenlijk nooit mee werk. Een lekkere col wilde ik ervan breien voor bij mijn nieuwe zwarte winterjas.

Een tijdje terug had ik houten rondbreinaalden gekocht in maat 8.0. Eerder was ik daarmee al aan de slag gegaan, maar het hout van de naalden en het garen dat ik toen gebruikte bleek geen goede match. 

Dit mooie Fonty garen en de houten rondbreinaalden bleken samen wél een goede match. De toeren gleden zo soepeltjes van de naalden, dat het me zelfs een beetje te hard ging.

In één weekend was ik door mijn vijf bollen heen en was mijn col klaar. Nog veel mooier dan de eerste Comfy Col die ik breide en die ik al zoveel heb gedragen en ook nog eens van veel mooier garen. Gezien de afmetingen was een bol minder ook goed geweest of een bol meer, zodat de col gemakkelijker nog een keer rond de nek had gekund.  

Wil je ook met Fonty garen aan de slag? Op de website van Fairyarns vind je alle Fonty verkoopadressen en een overzicht van alle garens en de beschikbare kleuren.

Reacties

  1. Hey Daphne,
    Wat een mooie col. Echt heel mooi gemaakt.
    Fijne dag.

    Lieve groetjes,
    Emily

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wauw ... mooi ie 'ie. Lekker stoer.
    Idd heel anders dan andere projecten die je ons vaak laat zien. Soms zo leuk om een zijpaadje te nemen.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts van deze blog

Mandje - patroon

Granny Square Boodschappentas

Pannenlappen

Eiermuts

Te gekke tas